+48 799 703 030

Co trzeba zrobić po zakupie mieszkania?

Pierwsze kroki po zakupie nieruchomośći

Pozostaje sporo drobnych spraw do załatwienia. Skoro przeprowadzamy się do nowego miejsca, to warto się przecież przemeldować...

  • Jeśli przemeldować, to należy również wyrobić nowy dowód osobisty
  • Jeśli dowód, to i nowe prawo jazdy.
  • Zmianiając adres i dokumenty trzeba powiadomić urząd skarbowy, bank, pracodawcę, fundusz emerytalny.
  • Należy przepisać nowe umowy na dostawę prądu i gazu.

Proces przemeldowania

Podstawowym krokiem do zameldowania pod nowym adresem jest wymeldowania za starego miejsca zamieldowania. Należy pójść do Urzędu Miasta, Gminy, w której do tej pory byliśmy zameldowani i złożyć odpowiedni wniosek.

  • Do wymeldowania dzieci, musi być obecny jeden z rodziców lub opiekunów prawnych.
  • Zaświadczenie o wymeldowaniu może przydać się rówież osobom, które nadal mieszkają pod starym adresem.
  • Dla nowego budynku konieczne jest zaświadczenie o odbiorze budynku i nadaniu mu numeru.
  • Dla osób niepełnoletnich odpis skrócony aktu urodzenia.
  • Z urzędu otrzymasz zaświadczenie o zameldowaniu, które jest niezbędne do wymiany dowodu osobistego.

Zapraszamy

Ta strona używa plików cookies w celu uspawniania funkcjonalności witryny      
Akceptuję